suca


”Doamne da-mi seninatatea sa accept lucrurile pe care nu le pot schimba,curajul sa schimb ceea ce pot schimba si intelepciunea sa pot face diferenta intre ele.”

Eu ,si nu numai eu , ma intreb un lucru : cum pot sa fac bine si sa tac atunci cand oamenii carora le-am intins o mana , in fata carora mi-am deschis sufletul , pentru care am avut o vorba buna si le-am oferit umarul meu sa-si planga amarul , acesti oameni nu numai ca au uitat ce am facut dar s-au si chinuit(si au reusit) sa-mi faca cat mai mult rau .Nu sunt un om perfect , dar cum zicea gura unui pacatos ”nici asa de rea nu e” .

Povestea asta incepe de demult . Erau o data doua prietene , ambele studente la zi , in capitala moldovei . Toata lumea spunea ca sunt surori gemene ; ”daca va vedem din spate , nu stim care e una si care e cealalta ” . Dupa liceu au ajuns sa locuiasca impreuna , fiind studente , asa cum am mai spus . In liceu , participante la un proiect al Crucii Rosii Romane , inainte de unul din concursurile la care au participat , fetele au facut o tura de shopping . In umilul si uitatul de lume orasel in care s-au nascut , oferta era mica , spre minus minin . Obiectul vestimentar cautat : tricou alb . In unul din magazine , fata nr 1 vede un tricou:

”- Imi place !

-Este ultimul , replica vanzatoarea .

-Ooh…va rog , nu am destui bani la mine , puteti sa-l pastrati jumatate de ora ?Merg pana acasa si revin sa-l cumpar.

-Bineinteles domnisoara , nicio problema , va astept . ”

Fetele ies din magazin , iar in momentul in care coborau treptele ,  fata nr 2 spune primei ” stai putin !” . Se intoarce in magazin si dupa 2, 3 minute revine cu tricoul ”rezervat” de fata nr 1 . Ochii fetei au stralucit , crezand ca prietena i-a luat tricoul pentru ea . Cand vede ca prietena nu face niciun gest de inmanare a obiectului , fata nr 1 intreaba:

”-Ce faci ?

– Mi-am cumparat tricoul , replica cea de a doua ”….

Tot cele doua prietene , in Iasi . Fata nr 1 lucra , fata nr 2 nu . Fata nr 1 avea numai 3 perechi de blugi si cateva bluzite . Parintii nu ajutau si nu intelegeau ca domnisoarele au nevoie de mai multa garderoba . Nesemnificativ . O saptamana a plouat cu galeata ; frig si vant de-ti patrundea oasele . Dupa 2 zile de mers la munca si facultate , fata nr 1 ramane fara blugi ; noroiul si ploaia , la care s-a adaugat si vremea foarte rece , au facut ca hainele sa nu i se usuce . Fata nr 2 avea 3 perechi de blugi pe care nu-i folosea de mult timp , dar ii cara mereu cu ea”pentru orice eventualitate ” , asa cum face tot romanul .

”-Te rog , da-mi cea mai rupta pereche de blugi pe care o ai , iti dau bani pe ea , ti-o cumpar , numai ajuta-ma ca nu mai am cu ce sa ma imbrac.

-Aaaaa nu , imi pare rau ; nu imprumut haine .

-Dar nu i-ai purtat , nici tu nu mai stii de cand . Ii tii acolo…..te rog , iti dau bani pe ei , numai ajuta-ma .”

Nu si nu si nu ….

Fata nr 1 pleaca din capitala moldovei , spre o alta capitala . Acolo , la munca, iese la un moment dat pe balcon sa fumeze . Dupa ea vine un coleg .

”-Ma pupi pe obraz?

-De ce?

-Asa , ca vreau eu sa ma pupi pe obraz.

-Vezi ca te pup,dar poate te spargi aiurea ca am facut ceva aici . ”

Fata pupa obrazul baiatului si iese pentru a evita discutii inutile . A doua zi la munca:

”-A zis Sindili ca v-ati dat limbi pe balcon si ca ai fost impresionata de el , ca nu te asteptai sa sarute asa bine , dar si el de tine.

-WTF??? Sindili ia vino incoa’ ! Ce am facut noi ieri pe balcon ?

– Pai …. m-ai pupat pe obraz .

– De ce ?

– Pentru ca te-am rugat eu.

– Si atunci de ce plm ai zis ca ne-am dat limbi ?? …..etc etc etc”

Faza 4 , andreea iar faza 5 irina . Ele doua , doua femei si…..cam atat . Femei care au impresia ca ”puterea” sta in cine vorbeste primul si cat de mari sau expuse ai unele organe . Care considera ca prezenta este necesara pentru a putea face rau si ca oamenii lipsa din momentele respective nu mai pot face nimic ulterior . Stiti voi vorba aia : semeni vant , culegi furtuna .

Fata nr 1 intreaba asa , public , ca n-are frate ce sa ascunda : Voi astea doua , nu va duce capul ca poate intr-o zi o sa dati ochii cu ea ? Chiar credeti ca persoana in cauza nu are nimic de spus si mai ales ca nu poate demonstra ca ceea ce spune e adevarat ?

Si va mai intreaba ceva , foarte politicos : voi nu stiti ca minciuna are picioare scurte ? Si nu stiti ca daca cineva tace , asta nu inseamna ca nu stie?

Nu are rost sa detaliem faza 4 si 5. Sunt prea frumoase , merita povestile lor aparte . Acestea sunt cele 5 etape , mai mari , in topul personal al fazelor de rahat , ”daruite” fetei nr 1 de catre altii (nu sunt singurele , stati linistiti ; altfel , asta nu ar mai fi o poveste) . Din 5 etape mari , primele sunt asaaaa , ca apa de ploaie . Ultimele doua vor fi razbunarea suprema a imaginatiei personajului nostru . Si pentru ca femeia-andreea are impresia ca , in timp  , unele randuri i-au fost dedicate , fata nr 1 a promis ca se va chinui sa-ti dedice o poveste , cat mai reala , ca sa nu spui ca te-a ”deformat” .

”Cand sunt buna, sunt foarte buna ..Cand sunt scorpie, sunt al naibii de perfecta ..”

CUVANT DE AUTOR : Relatarea este o povestire . Tratati-o ca atare  sau nu…alegerea voastra .
 
marinelam 07.08.2011
3 thoughts on “suca

  1. Sufletul e in general un adevarat martir, pentru ca rabda de 100 de ori mai mult decat iti inchipui, pentru ca intoarce mereu si celalalt obraz, atunci cand primeste o palma, pentru ca sta supus si asteapta pietrele pe care rautatea celorlalti le arunca in el. Dincolo de toate, e important sa crezi in tine, si mai mult decat orice, sa inveti sa traiesti fara regrete. E dureros ca exista oameni rai in jurul nostru, si e de 1000 de ori mai dureros cand exista “prieteni” cu o asemenea rautate imprejur. Te inteleg perfect, am patit-o si eu, si dintr-o prietenie extraordinara, de 12 ani, tot ce a mai ramas acum e doar un schimb de saluturi. La inceput, doare, dar nu merita. Si, indiferent cat ti-ar fi de greu, sa nu incetezi niciodata sa zambesti.Nu da ocazia nimanui sa se bucure de suferinta ta. Si nu te gandi la razbunare.Iti va otravi sufletul.Eu sunt de parere ca roata vietii se invarte, si mai devreme sau mai tarziu se va ivi ocazia sa-i intorci “favorurile” fetei nr. 2,fara chiar sa=ti propui neaparat asta.
    Pastreaza-ti sufletul curat, nu ti-l manji cu rautate. E singurul lucru care iti apartine numai tie, si nimic nu va putea schimba asta.

  2. razbunarea mea a fost si va fi intotdeauna ”varsare” amarului de pe suflet cu ajutorul cuvintelor pe care le impletesc mereu asa cum simt . niciodata n-am sa tai , n-am sa rup , n-am sa spurc si n-am sa infaptuiesc fapte rele . scrisul este singurul meu aliat , singura mea arma . asa va ramane mereu . n-am sa devin altcineva si altceva oricate rele se vor abate , sau vor fi directionate , catre mine . rautatea este a celor ce mi-au facut rau . durerea in schimb este a mea , durere de care am scapat prin scris . asa cum , prin scris , m-am bucurat si mai mult de bucuria mea , de oamenii dragi , de iubire si de copilul din mine . scrisul m-a ajutat sa-mi pastrez ”linia spiritului” la un nivel unde nimeni nu va ajunge , nimic nu-l va cobora. din contra , orice rau care mi se face e o treapta in sus pentru mine . viata este mult prea frumoasa ca sa ma razbun si sa adun rautate . am fost o data la un pas de a-mi pierde viata , n-am sa risc sa o irosesc cu fapte rele. in schimb , pot sa-mi imaginez cum ar putea arata ”razbunarea” mea . aici intervin cuvintele asezate pe hartie (vitual aici ). unii apreciaza , altii nu. uneori imi iese bine , alteori nu . dar , este vreo zi la fel de frumoasa ca cealalata ? este soarele la fel de dorit mereu , pamantul la fel de verde , cerul la fel de senin sau marea la fel de linistita si clara in fiecare zi ? nu . ceea ce simt va fi mereu mobilul ”scrisului ” meu . asta nu inseamna ca adun ura si rautate . iubirea si fericirea predomina in sufletul meu si poate ca unele regrete fata de 3 persoane dragi . dar nimic mai mult . sunt de aceeasi parere ca si tine legat de roata vietii . sunt convinsa ca universul asta si divinitatea , in orice forma si sens , vor face ca fiecare sa primeasca ce merita . eu scriu si atat . multumesc mult pentru mesaj si cuvintele frumoase

Leave a Reply

